ترس و ریشه های آن

مدیریت زندگی

ترس و ریشه های آن

۱ بازديد

 

ترس یک احساس اولیه است که شامل یک پاسخ بیوشیمیایی جهانی و یک پاسخ عاطفی فردی بالا است. ترس ما را به حضور خطر یا تهدید صدمه، چه آن خطر جسمانی باشد یا روانی، هشدار مى دهد. گاهى اوقات ترس از تهدیدهای واقعى نشأت مى گیرد، اما ممکن است همچنین از خطرات تصورى نیز سرچشمه باشد. در حالى که ترس یک پاسخ طبیعى به بعضى از شرایط است، اما ممکن است همچنین منجر به رنج و اختلال زمانى که شدید یا نامتناسب با تهدید واقعى باشد. ترس همچنین مى تواند علامت بعضى از شرایط سلامت روانى باشد، از جمله اختلال وحشت، اختلال اضطراب اجتماعى، ترس‌ های بیش از حد و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD).

علائم و نشانه‌ های ترس

ترس معمولاً شامل علائم فیزیکى و عاطفى است. هر فرد ممکن است ترس را به طور متفاوت تجربه کند، اما بعضی از نشانه‌ های رایج و علائم عبارتند از:

- درد قفسه سینه

- لرز

- دهان خشک

- حالت تهوع

- ضربان قلب سریع

- کوتاهی نفس

- عرق کردن

- لروزیدن

- معده درد

علاوه بر علائم فیزیکى ترس، ممکن است افراد علائم روانشناسی را نیز تجربه کنند، از جمله احساس فشار، ناراحتی، عدم کنترل یا حس موقعیت خطیر.

تشخیص ترس

به پزشک خود صحبت کنید اگر شما حالات ترس پایدار و شدید را تجربه می‌کنید. پزشک شما ممکن است یک آزمایش فیزیکی انجام دهد و آزمایش‌ های آزمایشگاهی را اجام دهد تا اطمینان حاصل کنید که ترس و اضطراب شما به یک شرایط پزشکی زیرین متصل نیست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در ناجی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.